フィル・バローニ、インタビュー on MMA weekly【前編】

PRIDE武士道其の八で長南亮との対戦が決まったフィル・バローニのMMAweeklyでのインタビューを翻訳します。結構えぐい質問が飛んでますねえ。このインタビューを読むにバローニはUFCから派遣されてきてるわけではなくって、今後もPRIDEに継続参戦するみたいですね。

Huge Pride debut KO of Ikuhisa Minowa. Do you feel they put you in hoping to use your name as a "stepping stone" of sorts for him with the Idea he would submit you on the ground therefore getting a win over a big name guy?
Baroni: Without a doubt. That is why they brought me in for. I was supposed to be the sacrificial lamb wearing a UFC jersey. Everyone thought I was a shot fighter. Everyone. But I proved them wrong as I'm far from done. I have a lot of fight left in me. I've already made a lot of people look stupid. After I win the Grand Prix and prove that I'm the best middleweight in the world I'll hear a lot of apologies that I will not be accepting.


美濃輪育久戦でのKO勝利は見事なものでしたね。ところで、DSEがあなたを美濃輪選手の踏み台にする思惑で出場させたとは感じませんでしたか?ビッグネームであるあなたを美濃輪選手はグラウンドに持ち込み関節技で仕留めることができるということをDSE側が見込んでということですが。
そいつは間違いないな。まさしくそのために彼らはおれにオファーしてきたのさ。UFCの名前を背負った生贄になるべく俺はオファーされたんだ。俺のことを打撃だけのファイターだって言うやつもたくさんいた。だけど俺はそいつらの言ってくることが間違ってるってことを証明してみせたよ。ついでに、そいつらが大馬鹿だってこともね。だけどまだまだやらなきゃいけない試合はたくさん残ってる。俺がグランプリ(注:武士道グランプリのことでしょうか?)を優勝してみせたら、世界一のミドル級ファイターだってことも証明されるだろうな。そうすれば今まで勘違いしてた大馬鹿どもが謝りにくるだろうよ。だが、おれはそいつらのことを許しはしないぜ。


What surprised you more his standup or his chin?
Baroni: Both. I'd have to say his whiskers. I hit him with some big shots, shots that sleep motherfuckers and he fought back. That dude was a savage. He
didn't want to lose, but I was just too strong for him, In too good of shape and I broke his ass down.


美濃輪選手が何度も立ち上がってきたことと彼のあごの強さでは、どっちがよりあなたを驚かせましたか?
どっちもだ。ああ、ついでにヤツの頬のひげ(?)にも驚いたよ。おれは何発もヤツにいいパンチを入れたんだ。その辺のマザーファッカーならおねんねしちまうようなヤツをな。だけど、やつは立ち上がってきた。まるでヤツは野蛮人みたいだったぜ。ヤツは絶対負けたくなかったんだろうよ。だが、結局、ヤツにとってはおれは強すぎる相手だったよ。最終的には、ヤツをしめてやったぜ。


Who is next and when?
Ryo Chonan on July 17. Pride Bushido #8


次はいつ、誰と対戦するんでしょうか?
長南亮と7月17日、PRIDE武士道其の八でやるよ。


What is the difference between Pride and the UFC?
>Baroni: Pride is International. It's like the Olympics. Plus the fights are harder 10 minute rounds, less rules and they let shit go over there. It's pretty much anything goes. You could get a lot more fucked up in Pride. It's the best fighters in the world.


PRIDEとUFCでは何か違いはありますか?
PRIDEの方がインターナショナルだ。まるでオリンピックみたいにな。後は、10分1ラウンドってことでよりハードな戦いになるのと、反則がUFCより少ない。それに、クソ強いファイターもリングに上がってるな。そのせいでPRIDEの方が凄いシーンがたくさん見れる。やつらは世界中でもベストなファイターだな。


How did the split go down with the UFC?
>Baroni: Well basically Dana White, who I consider a true friend of mine, called me into his office to talk. I could see he felt for me and basically he told me to retire. I mean my own Dad asked me how much longer do I want to keep fighting. I told them both simply you don't know what kind of man I am. You don't know what I'm made of. I'll fight and claw my way back to the top. I'll do whatever it takes, risks, whatever I have to do. I don't care what anyone thinks.


UFC離脱にあたってどのような経緯があったんですか?
基本的にはダナ・ホワイトと意見の相違があってわけさ。でも、おれはヤツのことを今でも本当の友達だと思ってる。ある日、ヤツが話があるって、おれをオフィスに呼んだんだ。いろいろ話したが、おれにはヤツがおれに引退してほしいと思ってるってことが分かった。同じ時期に、おれの実の父親も「いつまでファイトを続けたいつもりなんだ?」って聞いてきてね。おれは二人に言ってやったよ。「おれがどういう男なのかわかってないだろう。おれが何でできてるかも分かってないな。おれはファイトしつづけもう一度トップに返り咲くんだ。おれはそのために必要なことなら、たとえどんな危険を冒してでも何でもやる。他人がどう思おうかなんて気にやしないさ」ってね。

MMA weekly